LYXFÄLLAN

Webb-tv är min vän idag. Jag är fortfarande sjuk och tvungen att hoppa vernissagen. Ska ligga och titta på lyxfällan. Jag har så mycket delade meningar då det kommer till människorna som är med i programet. Först förstår jag inte hur de kan leva som de gör. Leva på pengar som inte är deras. Köpa en soffa för 19 tusen då man har skulder. Sen att de röker och spelar på hästar samtidigt som de lånar från deras barn sparpengar.

Men jag tycker synd om dom. Jag blir sur på de samhället vi lever i. Att det är så lätt att låna pengar, tillgängligt. Se på reklamerna. Låna pengar till din nästa resa, låna pengar så du kan köpa en häst åt din dotter. Att det finns företag som lever på att skuldsätta människor. Att det blir allt lättare att leva ett liv som vi egentligen inte har råd med. Avbetala istället för att betala på en gång, låna pengar, kredit på klädkedjor.

Jag är glad att mamma har lärt mig hantera pengar, att leva efter det jag har. Men det kan vara lätt att falla dit. Arbetslös och vilja fortsätta med sin livsstil.


Tankar

Skriv ner dina tankar här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Epost: (visas bara för mig)

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0