VART HITTAR JAG ICKE DJURTESTADE SCHAMPOON?

Jag har alltid vart en sucker för Body Shop produkter. Just för att de är icke djurtestade, företaget stödjer bra saker och att de flesta produkterna luktar väldigt gott. Men body shop gillar att jävlas med mig. De tar alltid bort de produkterna jag använder. Först mina ansiktskrämer och nu mitt älskade schampoo som var perfekt för mitt hår. De har uppraderat den. Skit på er säger jag. Håret blir flott direkt och man måste löddra upp schampoot och balsamet i handen innan du sätter den i håret.

 

Så jag måste leta efter ett nytt schampoo och balsman. Men vart? Jag blir lätt allergisk mot vissa dofter och ingredienser. Jag vill ha schampoo som är skonsamt mot huden och djuren. Sen är priset inte så märkvärdigt. Lägger redan 100 kr per flaska på schampoo och balsam.


Tankar
Skrivet av: Emma says style, love & rock and roll.

...sen är det värt att tillägga att bodyshop numera sen ett par år tillbaka ägs av loreal, som testar hejvilt på djur.



mitt tips är svensktillverkade schampon - eftersom det per automatik är icke-djurtestat då sverige förbjuder detta. apotekets schampo & balsam använder jag. hur bra som helst.

2010-11-25 @ 07:14:16
Blogg: http://emmasays.blogg.se/

Skriv ner dina tankar här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Epost: (visas bara för mig)

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0