14;10 Ett slag för alla känslor

Det var länge sen mitt hjäta hoppade över slag. Därför blev de slagen som hjärtat slår extra starka. Som att hjärtat hoppar ur bröstkrogen. Det blir allt mer sällan då min medicin måste tas. För jag har lärt mig leva med det. Men andra har inte gjort det. Läkaren hittade ju inge fel. Mitt hjärta är kärnfriskt.

Men fortfarande vet jag att något är fel. Vilket fel det nu än är så fungerar medicinen. Bara genom att ligga där i badrumskåpet. En säkerthet i plast och aluminium förpackning. Tredje dagar då mitt hjärta hoppar över slag.  Men bara en dag har medicinen fått ta sin verkan. Jag måste försöka själv. Jag vill lära min kropp försöka själv. Men medicinen måste finnas, ett tag till i alla fall.


Tankar

Skriv ner dina tankar här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Epost: (visas bara för mig)

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0