DOMBESLUTET KOM IDAG

Hela jävla vårt rättsystem känns så absurt. Idag fick jag hem dombeslutet och han får 1 månad för stöld. Åtalet mot mig las ner bara för att jag inte kommer ihåg händelseförloppet. Att jag förtränger det hela är något mot min nackdel. Jag visste att det inte var han som var åtalad som knuffade mig, men då det finns videobevisning att något hände mig borde jag få skadestånd någonannanstanns ifrån? Den enda informationen som jag har fått är från min terapuet. Inte från åklagaren eller rätten. Jag känner mig ännu mer överkörd än vad jag gjorde tidigare.

Sen att han bara fick en månad känns som en käftsmäll. Han förekommer under 57 avsnitt i belastningsregistret. Vad nu det betyder. Han har dömts flera gånger för grov stöld, bedrägeri, bedrägligt beteende, narkotikabrott, olovlig körning, rattfylleri, grovt brott, märkesförfalskning och brott mot knivlagen. Varje brott har han upprepat flera gånger. Straffen han har fått? Vilkorlig dom, skyddstillsyn och bara några månaders fängelse. Och allt det här har hänt under två år.

Skit på er!


Tankar
Skrivet av: fini

ojj det lät inte bra, hoppas det inte är nått allvarligt som hänt dig! har inte riktigt hängt med i den svängen! ..

2010-12-01 @ 14:22:49
Blogg: http://fini.blogg.se/
Skrivet av: Bunny

Det är äckligt jävla fel!

Jag blir så himla arg. Då jag läste Kriminologi på Universitetet satt jag ibland och kokade av ilska då jag läste om sånt här!



Men hur ska man göra för att ändra på det liksom?

2010-12-01 @ 21:58:55
Blogg: http://harajukumademedoit.blogg.se/

Skriv ner dina tankar här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Epost: (visas bara för mig)

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0