ÄCKLIGA LÄSKIGA ANKLAGANDE GRANNE

Trevliga grannar jag har. Det var någon som tokplingade nyss på dörren och då tvingade jag upp Jimmy. I kikhålet ser jag min läskiga granne. I handen har han en hink. Då jag öppnar dörren säger han "tycker du inte man ska städa upp spyan efter sig" och först fattar jag ingenting. Och följer med han för att se. Sen kom jag på att det har legat något slamsigt utanför porten i några dagar. Och då kommer anklagelserna. Han antar att jag har spytt utanför porten eftersom jag är yngst i trappuppgången. Och då blir jag förbannad. Varför har han rätt att anklaga mig? Det här får man för att vara skötsam och jobba kvällar istället för att gå ut. Tack som fan för den.

Sen börjar han anklaga de andra paret som bor vägg i vägg med mig. De är näst yngst. Han tokplingar på deras dörr igen och igen. Men som tur öppnar inte dom. De har en 8 månaders gammal bebis. Jävla gubbe säger jag bara. För är det helt omöjligt att någon annan kan ha gått förbi och spytt eller att någon av de äldre mått illa och spytt. Eller den föredetta(brukare?) knarkaren kan ha spytt?

Sen är de samma granne som anklagade mig som rymde från sjukhuset (psyket) och vägrade öppna dörren då polisen skulle eskortera han tillbaka så de var tvugna att ringa dit en låsmed. Samma granne som blev utskälld av en kvinna på bussen då han var för närgående och inte brydde sig då hon bad honom flytta då hela bussen var tom men han skulle sitta just bredvid henne och alla hennes kassar. Jävla gubbe.

Nu vågar jag knappt fira min födelsedag hära!


Tankar
Skrivet av: a l e x a n d r a

låter läskigt...

2010-08-29 @ 20:32:24
Blogg: http://alexandradr.se

Skriv ner dina tankar här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Epost: (visas bara för mig)

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0