NU SKA JAG SLIPPA SVULLENHALS OCH KLIANDE ÖGON

Innan jag drar iväg till konserten ska jag sväga förbi apoteket och hämta ut min medicin, mot pälsdjur. Läkaren (Fredrik hette han) trodde på mig. Han satt där och lyssnade på vad jag hade för problem. Vart allt kliade, när var och hur. Först såg han jättetveksam ut då han satt tyst och bara antecknade. Men tillslut sa han "Ja, det låter som att du är allergisk mot pälsdjur och gräs. Även om testerna inte visar att du är allergisk är det viktigt att se till att du kan andas ändå ordentligt."

Det är så jag vill bli bemött. Någon som tror på mig, och försöker hitta lösningar även om testerna inte visar något fel. Jag är blivit överkörd av läkare förut. Men inte idag. Tills jag ska göra pricktesterna och blåstestet (för astma) ska jag äta medicin så min andning blir bättre. Det känns bra, väldigt bra.


Tankar
Skrivet av: Emma says style, love & rock and roll.

min läkare trodde inte jag var allergisk eller hade astma eftersom att blodproven inte visade någon allergi (kan ju noteras att de togs utan att jag blivit exponerad för pälsdjur eller gräs) eller att blåstestet visade att jag hade starka lungor. Fast hade jag testat när jag inte kunnat andas hade det kanske varit annorlunda. Jag fick inte luftrörsvidgande medicin förrän jag slutade andas när jag hade svininfluensa. Först då blev jag trodd. Det hade varit väldigt mkt mindre dramatiskt om jag bara hade haft den medicinen hemma redan!!!



Skönt att han lyssnade på dig!

2010-09-07 @ 14:26:57
Blogg: http://emmasays.blogg.se/
Skrivet av: Art By Tina

Oj, har du så många tattoos - vet att du har pusselbiten vid ena nycklbenet, men dom andra tror jag inte jag sett. Kör du någon speciell stil på dom, några stora pieces?

2010-09-07 @ 16:15:38
Blogg: http://trueborn.blogg.se/

Skriv ner dina tankar här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Epost: (visas bara för mig)

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0