ATT VILJA FLYTTA FRÅN FAMILJEBOSTÄDER

Nu är jag på bristningsgränsen och vill flytta. Tydligen finns det en risk att jag ska stå för säkerhetsnycklarna för vi inte har bett om de tidigare. Lägenheten har stått på mig i ett år, men bott här med mamma i sex år tror jag. Vi har inte bett om några nycklar tidigare. Tydligen är det vårt ansvar att vi ska be om allt. Inte hyresvärdens ansvar att se till att nyinfyttade hyresgästar har alla nycklar. Just nu vill jag bara ge upp. Jag vägrar betala nycklar som Familjebostäder ska stå för. Som vi aldrig har fått av dom.

Sen visade jag vår hyresvärd vår snea golv som deras hantverkare har förstört. Ingen kommentar om hur de ska fizas, utan "de har väl puttat på listen för mycket". Ett hus ser mer och mer lovande ut nu. Slippa alla jävla hyresvärdar som vill slippa undan.


Haha sköna mamma då. Hon vet om att jag har frågat om nycklarna, Nu när jag ringde henne för att spy ut lite galla kom hon på att de hängde massvis med nycklar längst in i skrubben. Och mycket riktigt så har vi ny fyra nycklar till säkerhetslåset.

Tankar

Skriv ner dina tankar här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Epost: (visas bara för mig)

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0