EUROPE PÅ GRÖNA LUND

Gårdagen spenderades på Gröna Lund med släkt och vänner. Det åktes karuseller och vann choklad. Men huvudattraktionen var såklart Europe.

För två år sen fick jag se dom under Rockweekend och då fick jag höra alla klassiker som Carrie, Rock The Night och The final Countdown. Där hade jag väldigt bra platser och publiken var underbar. Igår blev det andra gången jag fick se dom. De hade inte stått på Gröna Lund scenen sen 1985. Men tyvärr var jag inte riktigt frisk, jag frös och var helt snuvig och tjock i huvudet.  Europe börjar med eld som sprutade och de river av Last Look at Eden. Jag tackat och tar emot. Det var den låten jag ville höra och sen var jag nöjd. Vi stannade kvar vid två låtar till och sen var det hemgång.

Europe vet hur scenen ska ägas. De har varit med ett tag, rest i olika länder och bemött olika publikhav. De är världsvana och de har växt som band. Pudelfrisyrerna är borta, inte så myckey hopp och skuttande längre. De är hårdare nu. Även fast de ser botoxade ut kan jag inte göra något annat än att älska dom. Fast jag föredrar nog puddelrocken och deras spelning '85.


Tankar
Skrivet av: JESSI FOX

Känner mig så jävla fjollig som aldrig sett europe live..

2010-09-18 @ 11:20:15
Blogg: http://jessiljungkvist.blogg.se/
Skrivet av: Vanadesse.

Nu är jag ännu mer avis. Hade velat se Europe OCH få choklad ;D

2010-09-18 @ 11:25:54
Blogg: http://vanadesse.blogg.se/
Skrivet av: Annica

vill gärna se dem live. :P

2010-09-18 @ 11:29:31
Blogg: http://anniicanilsson.blogg.se/

Skriv ner dina tankar här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Epost: (visas bara för mig)

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0