ATT VARA ETT BROTTSOFFER

Min telefon bara ringer och ringer. Folk vars namn jag inte kommer ihåg eller vart ifrån dom ringer. Att bli rånad är en sak. Men att sköt allt efteråt? Vart ska man vända sig? Jag har tid hos Kris och Trauma på tisdag klockan fyra. Om jag kommer ihåg rätt var det en advokat från brottsoffersmyndigehten som ringde idag och berätta lite vad mina rättigheter var.

Tidigare fick jag hem ett brev från BOJ, Brottsoffersjouren. Sen när jag kom hem idag låg ett brev från polisen. Det är min anmälan. Jag är tydligen målsägande medan min kollega blev vittne.

"Gärningsman 1 är misstänkt för MISSHANDEL genom att han med knuffar och genom att slita i målsägandes Felicias kläder tillfogade henne smärta"

 

Det läskiga är att jag har förträngt det. Då polisen förhörde mig om de blev fysiska emot mig sa jag nej. Jag hade inget minne av det. Bara att jag hade ont i ena handen och vaknade upp morgonen efter med ett blåmärke på handleden. Jag trodde bara att de lyckades ta sig ut. Hjärnan fungerar på mystiska sätt. Det är nog bra att jag ska till Kris och Trauma. Har endel att bearbeta.

Tankar
Skrivet av: Emma says style, love & rock and roll.

Det är lätt att förtränga, hjärnans eget sätt att bearbeta, eller mja, överleva!

2010-11-04 @ 22:22:55
Blogg: http://emmasays.blogg.se/

Skriv ner dina tankar här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Epost: (visas bara för mig)

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0