22;02 Snart ett till försvinnande

När vi var på IKEA blev jag lycklig. En filt jag länge har tittat på var äntligen på halva priset. Från 260kr till 130kr. Min lycka blev gjord och nu sitter jag invirad i den. Smula ångest inför imorgon. Massor som måste göras innan folket kommer för att grill. Jag har varit nervig sen jag kom hem från mamma i Bollnäs. Trodde först att det berodde på barnen, men nu slog det mig att det är mormor.

Hon är inte frisk och jag vet precis vad det innebär. Jag sitter bara och väntar på att mamma ska ringa, gråta och berätta att mormor längre inte finns hos oss. Att mamma ska vara i Bollnäs medan jag sitter här i Stockholm. Att jag ännu en gång inte kan finnas där för henne. Varje gång. Men jag har börjat att slappna av nu.


Tankar

Skriv ner dina tankar här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Epost: (visas bara för mig)

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0