16;14 Alla partyn o bakfylledar

Efter mitt arbetspass är slut åkte jag hemåt. Dörren öppnas och jag är med i en Thåström låt. Genast tänker jag på Karenina. Burkarna står kvar på köksbordert. Bakfyllestanken tränger igenom allt och en likblek man i sängen. Pizza på sängkarmen. Men sen kommer jag och förstör Thåström idylen. Kastar in han i duschen, och snart bär det av till Ikea.

Det är nånting du lämnat kvar
En doft av alkohol och sav
Och nåt du aldrig får tillbaks
För på mitt golv bland skärvor o glas
Finns en bit av ditt hjärta kvar
Och alla tusen mirakel
Som jag lova dej en natt




Men lite överseende har jag faktiskt. Det var AC/DC igår. Han var inte där, men att festa som en rockstjärna går ändå.

Tankar

Skriv ner dina tankar här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Epost: (visas bara för mig)

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0