LIVSKRIS VID 21 ÅRS ÅLDER

Idag på väg till jobbet fick jag en livskris. Jag har alltid vart en person med drömmar. Jag ska bli advokat, jag ska bli politiker. jag ska bli terapuet. Jag har haft drömmar som involverar att jobba med andra. Men sen går jag runt runt runt här på Coop och hittar ingen fot ur den här verkligheten. Jag vill studera och bli något. Jag vill bli någon viktig.

Men vilket jobb håller hela livet? Vilket jobb passar en 55 åring? Vilken karriärslinje ska jag välja? Kontorsjobb är inget för mig. Jag behöver träffa människor. Men der som håller mig tillbaka är jag själv. Jag vågar inte testa på något nytt. Jag vågar inte lita på mig själv att jag kan göra skillnad. Att jag duger till ett arbete jag vill ha.


Tankar
Skrivet av: Anonym

Har själv tänkt så här också,

men saken är att drömmarna är något vi alltid kommer att ha och måste ha för att behålla gnistan i livet . Dock är det viktigt att vad vi än väljer, försöker att välja en väg som känns givande för en själv, för man duger alltid oavsett vad, och i himlen räknas inte pengar :-)

2010-12-08 @ 20:10:52
Blogg: http://lychee.blogg.se/
Skrivet av: Cissi

Vilken söt blogg du har! :)

2010-12-08 @ 20:31:06
Blogg: http://cviklund.blogg.se/
Skrivet av: Nea

Passa på nu när du är ung att studera! :) Jag började studera för 1 ½ år sedan till förskollärare. Skitkul!

2010-12-08 @ 20:52:16
Blogg: http://n34.blogg.se/
Skrivet av: Jenny

Om kontorsjobb inte är något för dig, så kanske du behöver fundera på några andra jobb än terapeut, advokat eller politiker. Antalet timmar du får sitta vid ett skrivbord i de yrkena är garanterat otroligt omfattande.



Men - take the advise from someone who took the plunge: Att göra något totalt olikt dig kan leda dig till fantastiska nya dörrar att öppna.



Jag var helt emot att jobba med barn när jag var yngre, men så satt jag på Eniro och kände att jag skulle dö om jag jobbade en sekund till där. Jag behövde göra något helt annat - så jag åkte till Irland som AuPair. Jag var där i två veckor, för det fungerade inte riktigt, MEN det var där jag insåg att jag ville bli lärare. Det var 3 år sedan. Jag har pluggat i 1,5 år nu och har aldrig någonsin varit så otroligt nöjd med mitt liv!



Viktigast av allt - följ hjärtat och magkänslan, inte hjärnan.

2010-12-08 @ 20:55:48
Blogg: http://lowenberg.blogg.se/
Skrivet av: Ann Hansen

Fan varför tänkte jag inte på popcorn =)

Angående din livskris. Fundera ut vad du vill göra i resten av ditt liv och läs till det. Du kommer säkert ändra dig på vägen endå. Man kan aldrig 100% säga vad du vill göra i resten av ditt liv. Jag ville bli polis för 5 år sedan, idag vill jag läsa ekonomi och om 5 år något annat.

Skriver som Lowenberg ovan. Det viktigaste är at följa hjärtat och inte härnan.

2010-12-09 @ 09:57:04
Blogg: http://annherminehansen.blogg.se/
Skrivet av: - Alexandra!

Jag vill jobba i butik, verkar rätt skojsigt på något sätt. Säkert tungt men det är många jobb. Sökte en massa butiksjobb innan men fick aldrig något svar, så lockande var jag, haha! :P



Drömmar är svårt alltså.



sv: Jo men så är det ju, det är så galet mycket grejer att komma ihåg, saker som snurrar i huvudet osv. Jag blir helt tom i bollen till slut.

2010-12-09 @ 19:06:33
Blogg: http://ninjafruit.blogg.se/

Skriv ner dina tankar här:

Namn:
Kommer du tillbaka?

Epost: (visas bara för mig)

Blogg:

Kommentar:

RSS 2.0